Søgning efter mails i Office 365

Tjek for send/modtagelse af mailflow.

Gå til https://login.microsoftonline.com

Log ind med din konto, eller en administrativ konto.

Når du er logget ind, kommer du til følgende skærmbillede, der trykker du på Administration.

I enkelte tilfælde vil den bede dig logge på igen, det gør du med de samme oplysninger som før.

Derefter kommer du til følgende skærmbillede.

Her skal du udvide ”Administration”, som findes i venstre side.

Derefter trykke på Exchange

I det nye vindue, får du en oversigt over mulighederne.

Tryk på Mailflow i venstre side, eller gå direkte dertil ved at trykke på Meddelsessporing, under mailflow.
Hvis du gør dette kan du springe nogle trin videre.

Tryk derefter i højre side, på Meddelsessporing.

Nu skal vi til at sætte kriterier for søgningen.

Hvis du ved hvornår din mail korrespondance skal have fundet sted, så kan du indsnævre vha. tid og dato.
Hvis du er i tvivl om modtagelse fra en specifik bruger, så skal det se ud som følgende.

I afsender skriver du manuelt brugerens email adresse ind, som vist her under.

Trykker derefter på OK.
Derefter søg, så kommer oversigten over mails op, og du kan nu se de mail som har afsenderen du skrev.

Hvis du dobbelt klikker på en af den, kan du se den fulde status, for levering, og hændelser i forbindelse med levering af mail.

Du kan her se at denne meddelelse er leveret succesfuldt, og denne skal kunne findes i brugerens indbakke, eller enkelte tilfælde i en spam mappe, eller spamfilter, dette kan variere alt efter den anden parts opsætning.

Stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os