Office 365 vejledning


Overførsel af mail data.


Overførsel af data fra eksisterende mail server til Office 365 i Outlook på Windows platform.

Step 1. Eksporter til PST fil:

1. Åben Outlook

2. Tryk på Filer i menubjælken øverst til venstre.

3. Vælg "Åbn og Eksportér"

4. Vælg nu Importér/eksportér

5. Vælg Eksportér til en fil og tryk Næste.

6. Vælg Outlook-datafil (.pst) og tryk på Næste

7. Markér den mappe der skal eksportes fra - i dette tilfælde test@testesen.dk samt check at der skal være flueben i feltet Medtag undermapper. Tryk derefter Næste

8. Vælg en Destination til den eksporterede fil - (standard placering er C:\Users\user\Documents\Outlook-filer\backup.pst)

9. I feltet Indstillinger skal der være flueben i "Erstat dubletter med de eksporterede elementer" Tryk nu på Udfør

10. Tilføj en adgangskode til pst filen hvis det ønskes. Tryk derefter OK.

11. Du kan følge udviklen i det nyåbnede vindue. Når eksporten er fuldført kan du gå videre til Step 2.

Step 2. Opsæt Outlook til Office 365 (Dette step skal først gøres efter DNS ændring så der peges på Office 365 i stedet for eksisterende Mailserver)

1. Åben Outlook
2. Klik på "Filer" øverst til venstre i vinduet
3. Vælg tilføj Konto

4. I det nye vindue der åbner indtast nu din E-mailadresse og kode tryk på Næste.

5. Herefter vil et nyt vindue åbne - Indtast igen adgangskode og tryk på log på.

6.  Tryk på udfør for at afslutte opsætningen.

7. Til sidst genstart Outlook.

Step 3. Importer din nyligt oprettede PST fil

1. Åben Outlook

2. Tryk på Filer i menubjælken øverst til venstre.

3. Vælg "Åbn og Eksportér"

4. Vælg nu Importér/eksportér

5. Vælg Importer fra et andet program eller en anden fil og tryk på Næste.

6. Vælg Outlook-datafil.pst og tryk på Næste

7.  Tryk på Gennemse og vælg din pst fil. Tryk derefter på Næste.

8. I det nye Vindue der åbner sæt flueben i feltet "medtag undermapper"

Vælg "importer elementer til den samme mappe i:" og marker din email. 

Til sidst tryk på Udfør for at igangsætte importen.


Overførsel af data fra eksisterende mail server til Office 365 via Mac mail

For at overføre fra en anden mail server, i mac mail og opsætte din nye mail i office 365, kan du gøre som der er vist her under.

Step 1.  Eksporter mails fra mac mail

Vælg den mappe som skal eksporteres, du har din liste med mapper og indbakker i venstre side. 

Der skal du for hver mappe som skal eksporteres/flyttes gøre følgende.

  • 1.       Marker mappen som du vil eksportere som f.eks. indbakke eller sendt mappe
  • 2.       Tryk på Mailboks i toppen, derefter Export/eksporter mailboks.
  • 3.       Vælg placering for den eksporterede fil, og tryk på Choose/Vælg.

Dette skal gøres for alle dine mapper som ikke ligger under Indbakke/inbox.
Dvs. Indbakke, sendt post, arkiv osv..

Step 2. Opsæt din Mac mail til Office 365.

(Dette step skal først gøres efter DNS ændring så der peges på Office 365 i stedet for eksisterende Mailserver)

  • 1.       Åben mac mail
  • 2.       Tryk på Mail, derefter Add account/Tilføj konto
  • 3.       Vælg Exchange, hvis ikke du har mulighed for Office 365.

    Tryk på fortsæt.
  • 4.       Udfyld din email, og den nye kode til din Office 365 konto.

    Tryk på sign in/ Log på.
    Og accepter de efterfølgende spørgsmål, og afslut med et færdig.

Nu er du oppe og køre på din nye Office 365 løsning.

Step 3. Importer mails i Mac mail.

  • 1.       Åben mac mail
  • 2.       Tryk på Filer derefter importer mailboks
  • 3.       Lad valget stå på Apple Mail
  • 4.       Vælg filen som du eksporterede før.

    Tryk på Vælg
  • 5.       Data importeres nu.
  • 6.       Data er nu importeret.

    Tryk på Færdig/Done
  • 7.       Du vil nu se en ny mappe, i denne mappe skal du trække de mails som du vil flytte over din den evt. nye mail konto.

Dette skal du gøre for de samme mapper som du har eksporteret. 


Overførsel fra eksisterende mail server til Office 365 via Outlook på Mac.

Step 1. Eksporter til fil

Stå i din outlook

Tryk på Arkiv derefter Eksporter

Vælg at eksportere alt og tryk fortsæt. 

Vælg placering for din mail fil og tryk arkiver

Den genereres nu, og vises således når den r færdig. 

Tryk på udført, din mail er nu eksporteret. 

Step 2. Opsæt outlook til Office 365

Åben din outlook, tryk på Indstillinger.

Tryk på Konti. 

Tryk på Tilføj mailkonto.

Udfyld din email adresse, dette udføres når du har fået besked på der er klar til det. 

Tryk fortsæt, og følg vejledningen, og så er den sat op. 

Step 3. Importer din nyligt oprettede mail fil

Tryk på Arkiv

Tryk importer

vælg Outlook til Mac-arkivfil (.olm) og tryk på Fortsæt

Vælg filen som du eksporterede før. 

Der importeres nu mails fra filen. 

Du har nu importeret alle filer mv. i den generede mail fil. 

Stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os