1 level fejlsøgning

I mange tilfælde er det simple ting som skal til for at få tingene til at virke igen. 
I denne guide vil jeg komme ind på de ting som du selv kan gøre for at løse problemet, eller få data som vi måske kan bruge til fejlfinding. 

Hjemmeside problemer

  • Har du overført dine filer til den rigtige mappe ?
  • Har du overført dine filer til den rigtige server ?
  • Har du slettet din lokale cache ? 
  • Kan du komme på www.hosthouse.dk ?
  • Kan du komme på www.tv2.dk
  • Har du ændret i DNS, eller opsat den forkert ? 
  • Har du betalt for dit domæne ?
  • Har du genstartet din PC ?
  • Får du en fejlmelding ? 
  • Har du googlet fejlmeldingen ? 

Mail problemer

  • Kan du komme ind på din webmail ?
  • Kan du sende en mail fra webmail ? 
  • Kan du sende mail fra dit mailprogram ?
  • Kan du komme ind på www.hosthouse.dk
  • kan du komme ind på www.tv2.dk
  • Har du ændret i DNS, eller opsat den forkert ? 
  • Har du betalt for dit domæne ?
  • Har du genstartet din PC ? 
  • har du genstartet dit netværksudstyr ?
  • Får du en fejlmelding ? 
  • Har du googlet fejlmeldingen ? 

Hvis ingen af de ovenstående muligheder har hjulpet på problemet, så tøv ikke med at sende en mail til support@avalonia.net eller support@hosthouse.dk
Indeholdende et skærmbillede af fejlen, eller den fejl log som du får retur fra systemerne., samt din fejlbeskrivelse af problemet. 

Formularen som vi ønsker udfyldt kan se ud således: 

Hvad er problemet: 

Hvad prøver du på når fejlen opstår:

Hvad forventer du der sker når fejlen opstår:

Hvornår er fejlen sket(dato og klokkeslet): 

Hvilken mail, server, adresse, mv. drejer problemer sig om:


Eksempel:

Hvad er problemet: Jeg kan ikke sende mail fra mac mail, den kommer med fejlmeldingen: mail størrelse er for stor.

Hvad prøver du på når fejlen opstår: Jeg skriver mailen, vedhæfter en fil, udfylder hvem der skal modtage den og trykker på send

Hvad forventer du der sker når fejlen opstår: At modtager får mailen. ( Dette felt kan virke dumt, men ved fejl på en hjemmeside er dette felt relevant.)

Hvornår er fejlen sket(dato og klokkeslet): Klokken 17:04 den 15 Maj 2018

Hvilken mail, server, adresse, mv. drejer problemer sig om: mail adresse: test@avalonia.dk. 

Stadig brug for hjælp? Kontakt os Kontakt os